مراسم روز ملی شوراها در یزد برگزار شد

یزدفردا:روز ملی شوراها در مراسمی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، استاندار، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی ، فرمانداران و اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای استان یزد درمحل سالن اجتماعات شهید منتظر قائم استانداری گرامی داشته شد.
به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، "محمدرضا فلاح زاده" در این مراسم با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) به گوشه هایی از زندگی این بانوی بزرگوار جهان اسلام اشاره کرد و گفت: همه تلاش حضرت زهرا(س) بر این بود تا تمام نگاه ها را به سمت امیرالمومنین علی (ع) و ولایت آن حضرت معطوف کند.
وی همچنین با گرامیداشت روز ملی شوراها اظهار داشت: مساله شورا و مشورت در آیات و روایات بسیاری، مورد تاکید قرار گرفته است.
استاندار یزد گفت: به رغم بازنگری در قانون شوراها در سال 1382 این قانون همچنان با خلأهایی مواجه است که باید اصلاح شود.
فلاح زاده عدم شفافیت قانون در خصوص مسئولیت شوراهای شهر ، بخش و روستا، عدم پیش بینی منابع درآمدی برای شوراهای بخش و روستا، عدم واگذاری مدیریت واحد شهری به شوراها و... را از چالشهای پیش روی شوراها دانست.
فلاح زاده در ادامه ، عملکرد شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان یزد را خوب و مثبت ارزیابی کرد.
بالاترین مقام اجرائی استان در بخش دیگری از سخنان خود ، با اشاره به نامگذاری سال 89 به سال «همت مضاعف و کار مضاعف » اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) با سفر به مناطق عملیاتی دفاع مقدس، بر اهمیت توجه به فرهنگ ایثار و شهادت و ارتقاء ارزشهای دینی و انقلابی تأکید فرمودند.
وی اضافه کرد:رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در آغاز سال جدید رهنمودهایی در خصوص صنعت، تولید، سرمایه گزاری ،توجه به تولید داخلی و توزیع، داشته اند که باید به آنها توجه ویژه نمود.
فلاح زاده تصریح کرد: همت والا، همراه با تلاش بی وقفه، پیشرفت را به دنبال دارد و اهمیت این موضوع به حدی است که حضرت سید الشهدا(ع) فرمودند: من به وسیله اخلاق و همت بلند به مقامات دو جهان دست یافته ام و امیرالمومنین علی(ع) نیز فرمودند: اندازه هر کس به قدر همت اوست.
استاندار یزد، ضمن ذکر حدیث «طلب الکسب فریضه بعد الفریضه» اهمیت کار و تلاش را یادآور شد.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی که در این مراسم حضور داشت نیز با اشاره به اینکه شوراها، نهادهای مردمی گسترده ای هستند، گفت : مملکت ما به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی دارای یک مردم سالاری دینی قوی است.
حجت الاسلام و المسلمین" سید جلال یحیی زاده" افزود: درست به همین دلیل است شوراها می توانند مشاوران قوی و کارآمدی برای مسئولان باشند.
نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی خطاب به اعضای شورای شهرها و روستاهای استان یزد، اظهار داشت: این فرصتی که خداوند در اختیار شما نهاده است را قدر بدانید و برای خدمت رسانی، نهایت تلاش خود را به کار گیرید.
نماینده مردم یزد وصدوق در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: روند واگذاری امور به نهادهای مردمی محلی، روندی روبه رشد است و شوراهای اسلامی باید خود را برای این مساله آماده کند.
علی اکبر اولیاء "تعامل بین دستگاه های اجرائی استان یزد و شوراها را مثبت و سازنده ارزیابی کرد.
معاون امور عمرانی استاندار نیز در این مراسم نهم اردیبهشت ماه ، روز ملی شوراها را تبریک گفت.
"سید محمد میرسعیدی" با اعلام اینکه از اواخر سال گذشته مسئولیت پیگیری امور مرتبط با شوراها از معاونت سیاسی و امنیتی به معاونت امور عمرانی منتقل شد، هدف از برگزاری این مراسم را یادآوری بعضی از وظایف مسئولان دستگاه های دولتی و شوراها و تجلیل از شورای فعال و نمونه ذکرکرد.
وی با اشاره به حدیث«حاسبوا قبل أن تحاسبوا» اظهار داشت: اگر مرور و محاسبه ای بر فعالیتهای گذشته خود ، داشته باشیم قطعا در تصمیمات آینده ما می تواند موثرباشد.
وی با اشاره به اینکه بخشی از وظایف شورا در عنوان رئیس شورا خلاصه می شود، این مسئولیت را سنگین و خطیر توصیف کرد.
در پایان این مراسم از شوراهای نمونه شهر و روستا با اهداء لوح سپاس تقدیر شد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا